Alla inlägg under januari 2015

Av halmtussen - 30 januari 2015 07:48

  

I vår kommun har vi en superba butik som höjt mjölkpaket med en krona som går direkt till kommunens mjölkbönder. Eftersom skolan är en av leverantörerna så var jag med igår när de hade en ceremoni i och delade ut checken. Hoppas att fler butiker tar efter så att det kan bli lönsamt att arbeta med mjölkproduktion!


I helgen väntas en massa jobb. Ska bli rätt gött ändå, jag gillar ju mitt arbete ☺ Ikväll ska jag fixa en helt ny maträtt med spännande ingredienser så vi får se vad sambon tycker om detta!




Av halmtussen - 28 januari 2015 07:40

Sitter och äter frukost på jobbet efter morgonmjölkningen. Jag äter ägg som jag köpt av en arbetskompis. Det är riktigt smaskigt med ägg som kommer från egna höns. Senare har jag tänkt att vi också ska skaffa hönor. Eller får. 


Idag är Mirelle tillbaka på förskolan. Morgan och jag har vabbat  varsin dag, för rättvisans skull ☺Skilla  vankar runt med sin krage och ser deprimerad ut.  Hoppas att hon blir bra snart...

Av halmtussen - 26 januari 2015 08:23

Det har varit ett riktigt oflyt under helgen. Mirelle blev sjuk under natten. Hunden blev sjuk igår och den ena hästen har trampat av sig en sko 😕 Det kan ju inte gå bra jämt. Men tösen verkar ganska pigg trots febern, vi har fått tid hos veterinären senare idag och hovslagaren är kontaktad till hästen så det löser sig säkert med lite lugn och tålamod. Det är i och för sig de 2 absolut svagaste egenskaperna som jag har...

Av halmtussen - 20 januari 2015 19:24

   

Lilla fröken blev nöjd med sin nya säng. Hon var så stolt när hon gick och lade sig 😊 Idag har det flutit på bra på jobbet. Eleverna har varit bra o intresserade. Just nu känner jag mig så himla trött på alla mina torrsprickor som jag har överallt på händerna. Undrar om nån har nåt bra tips på att få mjuka och hela händer?

Av halmtussen - 19 januari 2015 20:55

Tänk vad glad man kan bli av sina vänner. Jag har en vän där även det kortaste samtal gärna blir hur långt som helst. Om allt mellan himmel och jord, så härligt!


Jag är ganska säker på att jag kände att någon rörde på sig inne i magen i förmiddags, spännande! Det är lite svårt att fokusera på annat just då. Hoppas,  jag kan inte sitta här o drömma, dags o ta tag i disken...

Av halmtussen - 18 januari 2015 19:53

  

Helgen har artat sig bra! Frågan är om man är helt utvilad och alert inför jobbveckan som kommer 😒  Idag for vi till IKEA för att köpa en stor säng till Mirelle så att vi kan flytta spjälsängen.  Samtidigt passade vi på att spana på kök. Imorgon kommer det att bli färdig-kaklat i badrummet. Det känns skönt att allt planerande inför badrummet är klart men nu tar nästa projekt vid-köket! 


Ikväll red jag Elvis,  han var som en riktig krutdurk idag, jag längtar tills det kommer snö så att han får jobba sig trött ☺

Av halmtussen - 17 januari 2015 11:50

 


Förmiddagen har varit lugn o behaglig. Jag har dragit mig för att gå ut till stallet i det ruggiga vädret men när kaffet är uppdrucket så för jag allt bege mig ut. Laddar för ikväll då jag och hjärtat ska gå ut och äta och sedan gå på bio. Mirelle ser fram emot att få åka till farfar m. sambo senare idag, hon har glatt hjälpt till att packa sin väska!


Av halmtussen - 16 januari 2015 20:02

Tänkte baka pizza och göra det mysigt ikväll. Men det blev mycket rörigt med allt. En vild 2åring, disk o grejer överallt, skar mig på fingret och jag kom också på att hästarna behövde komma in mitt i allt. Till slut blev det ju för mycket så då kommer hormonerna och ser till att jag sitter och bölar.... Skrattretande tycker jag att det är. Humöret svänger värre än en pendelklocka!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards